U Be Smart Systems

Webbverktyget som underlättar ert personalarbete

Du som chef får ett verktyg som hjälper dig att strukturera, organisera och få en överblick över HR-arbetet.
Personalen får en större inblick i företagets kärnverksamhet, arbetsmiljö- & säkerhetsarbete och övriga rutiner.

Skapa struktur och överblick över ert HR-arbete, personal och arbetsmiljö

  • Skapar inblick och överblick över företagets verksamhet
  • Ger samlad bild över kompetens- och utbildningsbehov
  • Skapar direktkanal mellan ledning och medarbetare
  • Funktioner för systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM)
  • Medarbetarna är bättre förberedda inför utvecklingssamtal och lönesamtal
  • Ger en tryggare och säkrare arbetsplats
  • Cheferna ser att det som planeras även genomförs

Här finns också intranätfunktioner som

  • Nyhetsfunktion vad som händer just nu
  • Kalenderfunktion med bokningsfunktion
  • Filbibliotek med möjlighet att styra åtkomst
  • Möjlighet att skapa uppgifter med kvittering vad som är utfört.

Pris och innehåll

Här har vi samlat de olika paket vi erbjuder så du enkelt kan jämföra och välja den nivå som passar för dina behov.

Prisjämföresle och paket UBS-Systems

I U Be Smart Systems ingår för arbetsledningen

Verktyget är webbaserat och tillgängligt via dator och mobila enheter.
Nedan två skärmbilder som visar startsida för anställda och funktioner som du som administratör har tillgång till.

Vy för Administratör

Webbverktyg skärmbild - Admin

Användarvänlighet i fokus

Målet är att tillhandahålla ett verktyg som är enkelt att använda. Med grundläggande funktioner som ger en plattform för intern kommunikation.

Personalhandbok

Att ha en aktuell personalhandbok som är ett levande verktyg i vardagen, är en bra grund för ett fungerande personalarbete och personal som trivs, utvecklas och mår bra.

Psykosocial arbetsmiljöundersökning

För att ständigt uppfattas som en bra organisation och arbetsplats behöver vi kontinuerligt jobba med såväl ledarskap som personlig utveckling och arbetsmiljö.

Utvecklingsplaner

För att utvecklas och skapa förbättringar krävs planering och uppföljning, både av arbetsplats och medarbetarnas personliga utveckling.

Medarbetarsamtal

Här får ni ett bra underlag och stöd i genomförandet av era medarbetarsamtal. Det är också lätt att se tidigare samtal, när de genomfördes, vad som planerades och om uppföljning gjorts och medarbetaren kan förbereda sig i lugn och ro innan samtalet.

Lönesamtal

Lönesamtalet är en dialog mellan medarbetare och arbetsgivare och ni går tillsammans igenom bedömningsmallen som utgör en bra grund för lönesättning.

En plattform för intern kommunikation med anställda

Målet är att tillhandahålla ett verktyg som är enkelt att använda.
Grundläggande funktioner som ökar de anställdas delaktighet och kunskap.

Vy för Anställd

Webbverktyg skärmbild - Anställd

Nyhetsfunktion

Enkel funktion för att berätta vad som är på gång så alla enkelt får rätt information

Uppgifter att utföra

Möjlighet att lägga in uppgfter för alla eller för enskild anställd så de sedan får kvittera att den är utförd.

Kalender

Eventfunktion med bokningsfunktion för alla eller enskild där man får bekräfta att man kommer närvaro.

Personliga sidor

Här kan man samla genomförda medarbetarsamtal och lönesamtal.

Anpassade lösningar som möter era behov

Vertyget är dynamiskt för att enkelt kunna möta våra kunders olika behov.
Det finns goda möjligheter att lägga till funktioner som efterfrågas.

Efterfrågade funktioner

Vi har en lista på funktioner som vi också kan tillhandahålla utanför basfunktionen. Här är vi också öppna för behov som du kan ha.

Hantering av ledighet och semestrar

Stöd för kommunikation kring ledigheter med ansökan och godkännande från arbetsledning. Enklare semesterscheman.

Visselblåsarfunktion

Funktion för rapport av avvikelse av missförhållande som behöver direkt uppmärksamhet.

Meddelandefunktion / Chatt

Meddelandefunktion av chatt modell på tvären och i grupper.

Pulsundersökningar

Återkommande enkla medarbetarundersökningar för att uppmärksamma trender.

Kommunikation för ledningsgrupp

Möjlighet för arbetsledning att kommunicera i olika ämnen inom HR.

Enklare projektledning

Möjlighet att skapa projekt, hantera kommuniktion och dela filer.

Display funktion för skärm i lobby / personalrum

Möjlighet att visa nyhetsflöde på aktuella händelser för företaget som tex besökare denna dag.

Funktioner för systematiskt abetsmiljöarbete (SAM)

Här finns mallar för Riskbedömning, Protokoll, Handlingsplaner och stöd så du kan hantera ditt systematiska arbetsmiljöarbete.